برگزاری دومین روز همایش اشتغال و کارورزی به مناسبت هفته مشاغل و معلم
برگزاری دومین روز همایش اشتغال و کارورزی به مناسبت هفته مشاغل و معلم
روز دوشنبه مورخه 17/2/97 همایش اشتغال و کارورزی ویژه دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی استان آذربایجان غربی با موضوع بازاریابی من به میزبانی ستاد استانی و با حضور کلیه دانشجویان کارورزی و کاربینی در سالن آمفی تئاتر خانه جوان ارومیه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی ستاد استانی، دکتر جواد صدقی معاون علمی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان ضمن ابراز خرسندی از استقبال پرشور دانشجویان از این همایش، با اشاره به فعالیت 23 ساله این دانشگاه و کسب موفقیت های کثیر در حوزه علوم مهارتی گفت: در حال حاضر این دانشگاه با 9 هزار و 300 دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی در سطح استان و رشد 40 درصدی بهره مندی از علوم مهارتی به تربیت و آموزش نسل جوان و کارکنان دولت می پردازد. وی با بیان اینکه در طول سال گذشته سی و سه هزار گواهی موقت فارغ التحصیلی توسط دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی صادر شده است، این مهم را یکی از اقدامات و دستاورد های قابل توجه در راستای تربیت نیروی متخصص و کارآفرین برای بازار کار استان اعلام کرد. دکتر صدقی در خصوص پالایش و جذب مدرسان نیز به عنوان مهم ترین اقدام در بهبود کیفیت آموزشی خاطر نشان کرد: از آغاز فرآیند مذکور تاکنون بیش از 10 درصد از مدرسان مورد پالایش و ارزیابی قرار گرفته اند و امید است با تداوم روند فعلی در نیمه اول سال جاری شاهد بهبود کیفیت و ارتقاء سطح آموزش در مراکز آموزشی استان باشیم. در آغاز کارگاه آموزشی این همایش مهندس جلیلی از اساتید برجسته حوزه فناوری اطلاعات با تشریح علم اینترنت اشیاء و نیز هوشمند سازی شهرهای کشور گفت: امروزه هوشمند سازی شهرهای کشور بستر خوبی برای رسیدن به توسعه همه جانبه و مطلوب جهانی است. وی یکی از اصول مهم در هوشمند سازی شهرها را روابط اجتماعی و روابط بین الملل عنوان کرد و افزود: متاسفانه یکی از مشکلات اصلی کشور ایران عدم مهارت و توانایی در برقراری روابط اجتماعی است که سیستم هوشمند سازی شهری در صدد رفع این مشکل و توسعه روابط کشور ایران حتی در سطح بین الملل پرداخته است. این مدرس دانشگاه جامع علمی کاربردی در ادامه اذغان کرد: شهرستان ارومیه به عنوان یکی از 5 شهر پایلوت کشور در هوشمند سازی شهری برای سال 96 انتخاب شده است که امید است با همکاری دانش آموختگان و نیز مسئولین استانی و شهری به این مهم جامعه عمل پوشانده و شاهد موفقیتهای بیشتری در زمینه مذکور باشیم. مهندس ترابی از مدرسین برجسته علوم مدیریت در دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز ضمن ارائه دیدگاه های مختلف در بحث بازاریابی من، اظهارکرد: بازاریابی علم و هنر شناخت نیازهای مشتری و پاسخگویی منطقی به آنهاست به طوری که به یک نتیجه برد-برد ختم شود. وی در ادامه سخنرانی خود تصریح کرد: امروزه با تغییر شکل دنیای کسب و کار که طبیعتاً ناشی از تغییرات تکنولوژی در قالب تغییرات در شیوه، منش، اخلاق، نوع نگاه و تفکر که در فرهنگ و انتظارات مردم نسبت به محصولات مختلف نمود یافته، بسیاری از روشهای بازاریابی از گردونه خارج شده و یا تغییر شکل دادهاند. که در این خصوص لازم است جهت حفظ حرکت در مسیر توسعه بازار از ابزارهای روز بازاریابی استفاده کرد. بر اساس این گزارش، کارگاه آموزشی در این همایش با مجموعه مباحث و تشریح روش ها و فنون بازاریابی مدرن برای دانشجویان ادامه یافت که در نهایت با پرسش و پاسخ دانشجویان و مدرسان به کار خود پایان داد.
