معاون آموزش دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور: سیاست دانشگاه در توسعه مراکز علمی کاربردی، تخصصی شدن مراکز آموزشی است

۲۵ شهریور ۱۴۰۴ | ۱۳:۳۶ اخبار
تعداد بازدید:۳۸۹

معاون آموزش دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: سیاست دانشگاه در توسعه مراکز علمی کاربردی، تخصصی شدن و هویت بخشی مراکز آموزشی است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان‌غربی با حضور دکتر مصطفی نعمتی، معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور، دکتر سهراب عبداله زاده رئیس واحد استانی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید ارشاد مسئول نهاد مقام معظم رهبری در واحد استانی و روسای مراکز آموزشی استان، نشست شورای تعامل با روسای مراکز علمی کاربردی استان آذربایجان غربی برگزار شد.

دکتر نعمتی معاون آموزش دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با اشاره به اینکه تعامل سازنده و همکاری نزدیک بین مراکز آموزشی و حوزه های دانشگاه کلید موفقیت در آموزش و ارتقای کیفیت خدمات است اظهار داشت: سیاست دانشگاه در خصوص فعالیت و توسعه مراکز آموزشی در جهت تخصصی شدن مراکز و فعالیت در خوشه‌های مشخص است و ارائه تمام رشته‌ها در هر مرکز مدنظر نیست و همچنین صدور مجوز برای مراکز جدید تنها به افراد و مجموعه‌هایی داده می‌شود که هویت و زیرساخت مشخص در راستای ماموریت دانشگاه داشته باشند و فعالیت‌های آموزشی واقعی ارائه کنند.

وی درباره انتخاب روسای مراکز آموزشی گفت: نگرش ما سهولت و بهبود فرآیندها و توجه به توانمندی و تجربه افراد و تاکید بر جذب افراد خبره و متخصص در روسای مراکز است. دکتر نعمتی با اشاره به تلاش دانشگاه در خصوص تمرکز بر کیفیت و مدیریت صحیح سامانه‌ها، هماهنگی با اطلاع‌رسانی‌های سازمان سنجش و جلوگیری از ثبت‌نام غیرمجاز، در خصوص فعالیت سامانه هم آوا افزود: با بررسی و پیگیری های انجام شده این سامانه مجهز به هوش مصنوعی خواهد شد و در این راستا نیز دوره های آموزش کاربری سامانه برای استان ها در نظر گرفته شده است.

معاون آموزش دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در ادامه با بیان اینکه دوره های کوتاه مدت دانشگاه بایستی برندسازی شوند گفت: آیین‌نامه جدید برگزاری دوره های کوتاه مدت به زودی ابلاغ خواهد شد که در این راستا با افزایش اختیارات استان ها سرعت تصویب رشته‌های کوتاه‌مدت افزایش یافته و تلاش شده فرآیندها به حداقل زمان ممکن برسد.

دکتر سهراب عبداله‌زاده، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان با تأکید بر اخلاق‌مداری و کوشش مداوم در مسیر خدمت، اظهار داشت: دانشگاه  به‌عنوان نهادی خادم و خدمتگزار در استان عمل می‌کند و تمامی تلاش‌ها در راستای رفع مشکلات و ارتقای کیفیت آموزشی و مهارتی دانشجویان است.

وی با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی استان در مسیر توسعه مهارتی استان فعالیت می‌کند اظهار داشت: اگر دانشگاه بتواند زنجیره مهارت‌ آموزی را از مقطع آموزش متوسطه تا دانشگاه کامل کند، باعث شکل گیری نیروی متخصص پایدار در بازار کار خواهد شد.

دکتر عبداله‌زاده در پایان با قدردانی از کارکنان واحد استانی و مراکز آموزشی افزود: تلاش‌های جمعی و هم‌افزایی سرمایه اصلی دانشگاه است و این همکاری‌ها مسیر دانشگاه را برای ایفای نقش موثر در توسعه مهارتی و آموزش‌های کاربردی هموار می‌کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید ارشاد، مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان در این نشست با تأکید بر اهمیت اخلاق در کنار علم و مهارت گفت: دانشگاه مکانی است که باید دانشجویان علاوه بر آموزش‌های مهارتی، از نظر اخلاقی نیز تربیت شوند تا در زندگی شخصی و اجتماعی مفید باشند.

وی افزود: همان‌طور که امام علی(ع) فرموده‌اند، کسی که می‌خواهد معلم و مربی جامعه باشد ابتدا باید خود را تربیت کند. وی با اشاره به وضعیت مسلمانان در جهان بیان کرد: دانشجوی مؤمن و انقلابی باید با هویت و قدرت روحی تربیت شود، زیرا دانشجوی بی‌هویت نمی‌تواند در برابر چالش‌ها و تهدیدها مقاومت نشان دهد و نقش مؤثر خود را ایفا کند.

مهدی عبدی‌پور، نماینده روسای مراکز علمی کاربردی استان و رئیس مرکز آموزش مدیریت صنعتی در این جلسه با اشاره به موفقیت و افتخارآفرینی دانشجویان و دانش آموختگان مراکز علمی‌کاربردی استان ضمن گزارشی از فعالیت مراکز آموزشی، به ارائه مسائل موجود در مراکز پرداخت. همچنین هر یک از روسای مراکز آموزشی استان نیز نقطه نظرات، مطالبات و پیشنهادات خود را در خصوص مباحث آموزشی ارائه کردند.