نقش مدرسان دانشگاه جامع علمی کاربردی استان آذربایجان غربی در تضمین اشتغال دانشجویان بسیار حائز اهمیت است

۱۳ تیر ۱۴۰۲ | ۰۹:۴۹ اخبار
تعداد بازدید:۲۱۸۴

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان آذربایجان غربی گفت: نقش مدرسان دانشگاه جامع علمی کاربردی استان آذربایجان غربی در تضمین اشتغال دانشجویان بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان آذربایجان غربی دوشنبه 12 تیرماه دوره آموزش تربیت مدرس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان برای مدرسان جدید این دانشگاه در سالن اجتماعات مرکز علمی کاربردی امام حسین(ع) برگزار شد.

دکتر سهراب عبداله زاده سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان با اشاره به این موضوع که دوران اقتصاد آموزشی تمام شده است و زیر نظام های آموزشی در کشور به این نتیجه رسیدن که آموزش های مهارتی باید جایگزین آموزش های نظری بشوند گفت: خوشبختانه دانشگاه جامع علمی کاربردی با تکیه بر رسالت آموزشی خود در بحث آموزش های مهارتی به عنوان بزرگترین دانشگاه اشتغال محور در سطح جامعه پیشتاز است که با ماموریت جدید تضمین اشتغال برای دانشجویان که برای اولین بار در سطح کشور از سوی این دانشگاه مطرح شده است به صورت جدی به میدان مبارزه با معضل بیکاری وارد شده است که این مهم، نقش مدرسان دانشگاه جامع علمی کاربردی استان را بسیار حائز اهمیت کرده است.

وی با بیان اینکه شخصیت علمی و معنوی مدرسان به عنوان شاخص اصلی در ارزش گذاری و اعتبار هر دانشگاه مطرح می باشد اظهار داشت: مدرسان متخصص و خبره دانشگاه جامع علمی کاربردی در واقع ستون های اصلی و بزرگترین سرمایه این دانشگاه هستند که بایستی با بهرمندی از دانش‌روز و مهارت آموزی در ماموریت جدید دانشگاه که تضمین اشتغال برای دانشجویان است نقش ارزشمند و سازنده خود را ایفاء کنند.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان در بخش دیگری از سخنان خود گفت:  مدرسان دانشگاه جامع علمی کاربردی صرفا نباید به فعالیت تدریس خود بسنده کنند بلکه بایستی با خلاقیت و پویایی در تدوین و بازنگری دروس که به عنوان یکی از برنامه های مهم این دانشگاه مطرح می باشد نقش فعال داشته و از ثبت و مالکیت 3 ساله اثر خود نیز بهرمند شوند.

  وی افزود: فرآیند جذب نخبگان در دانشگاه جامع علمی کاربردی با ظرفیت خوبی آغاز شده است که انتظار می رود مدرسان این دانشگاه در شناسایی و معرفی نخبگان و خبرگان با دانشگاه همکاری لازم را داشته باشند که بایستی در این زمینه با مراکز آموزشی استان هماهنگ باشند.

زهرا باقری مسئول امور مدرسان دانشگاه جامع علمی کاربردی استان در این کارگاه آموزشی با اعلام این مطلب که در سطح استان تعداد 466 نفر در 31 گروه در فراخوان 1401 ثبت نام کردند که با بررسی و اعلام نظر کارگروه های تخصصی و هیات معین جذب، 64 نفر حائز شرایط شدند که پس از گذراندن دوره آموزشی، کد مدرسی صادر خواهد شد. وی در ادامه با تشریح آیین نامه بکارگیری مدرسان به نحوه تنظیم قرارداد و پرداخت حق التدریس مدرس پرداخت.

در ادامه مهندس مجید تقی پور رئیس اداره نظارت و ارزیابی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان در خصوص ماهیت وجودی، رسالت، تاریخچه و سیستم آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی به ارائه مطالب پرداخت. وی در ادامه ضمن اشاره به سطوح آموزش های علمی کاربردی در مورد گروه های آموزشی این دانشگاه مطالب مورد نیاز مدرسان را ارائه کرد.

مهندس یاسین امانی مسئول خدمات آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان با تشریح قوانین و مقررات آموزشی دانشگاه برای مدرسان از جمله وظایف و مقررات انظباطی مدرس، رعایت سرفصل دروس، ارزیابی پیشرفت تحصیلی، توضیحات خود را در خصوص کاربری سامانه هم آوا، طرح درس و اهداف و نحوه اجرای دروس کاربینی و کارورزی ارائه کرد.

در ابتدای این دوره آموزشی نیز دکتر شیرزاد عباسیان رئیس مرکز علمی کاربردی امام حسین(ع) با اشاره به اهمیت تحقق اهداف عالی دانشگاه جامع علمی کاربردی در زمینه تولید اشتغال در سطح جامعه گفت: مهارت آموزی و ارتقاء سطح مهارت دانشجویان به واسطه وجود مدرسان مهارتی و مسئولیت پذیر امکان پذیر است که این امر مسئولیت مدرسان این دانشگاه را دوچندان کرده است. وی افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی به عنوان دانشگاه شغل محور درصدد تغییر نگرش جامعه از مدرک گرایی به مهارت گرایی است.