آموزش در دانشگاه جامع علمی کاربردی براساس نیاز بازار و توسعه و پیشرفت مهارت تغییر پیدا میکند
مشاور رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در امور مجلس گفت: آموزش در دانشگاه جامع علمی کاربردی براساس نیاز بازار و توسعه و پیشرفت مهارت تغییر پیدا میکند.
به گزارش روابطعمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان آذربایجان غربی، سه شنبه 15 آذرماه با حضور دکتر سعید نظری، مشاور رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در امور مجلس و مدیرکل دفتر هماهنگی امور واحدهای استانی دانشگاه، نشست شورای تعامل با روسای مراکز آموزش دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی برگزار شد.
مشاور رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در امور مجلس در این نشست اظهار داشت: هدف از برگزاری جلسات شورای تعامل با روسای مراکز آموزش در سطح کشور تصمیمسازی و ارائه فکر و استفاده از تجارب روسای مراکز می باشد و به زودی جلسه شورای تعامل واحدهای استانی با حضور یک نماینده از هر استان برگزار خواهد شد. دکتر نظری افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی با سایر دانشگاهها از نظر سیستم آموزشی تفاوت دارد چرا که در این دانشگاه آموزشها براساس نیاز بازار و توسعه و پیشرفت مهارت تغییر پیدا میکند اما در سایر دانشگاهها روند آموزشی ثابت است.
وی با اشاره به اهمیت آموزشهای مهارتی در برنامه هفتم توسعه کشور ادامه داد: برنامهریزی شده تا پایان این برنامه ۳۷ درصد آموزشهای ارائه شده در دانشگاهها از نوع مهارتی باشد و تحقق این هدف بزرگ نیازمند برنامهریزی مناسب و کار جهادی است. مدیرکل دفتر هماهنگی امور واحدهای استانی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور تصریح کرد: امروزه مشکل اصلی کشور بیکاری است که حل این مشکل با همکاری و اقدامات جهادی در سیستم آموزشی و ارائه آموزشهای مهارتی امکانپذیر است.
وی خاطرنشان کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی برای تحقق بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری در مورد جهاد تبیین، اطلاعرسانی دستاوردها و خدمات را در دستور کار قرار داده است و واحدهای استانی نیز برای این منظور باید برنامهریزی خاصی را انجام دهند.
دکتر سهراب عبداللهزاده، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی هم در این نشست گفت: در نظر است این دانشگاه تبدیل به مرجع آزمایشگاهی دستگاههای مختلف استان شود. در ادامه این جلسه هر یک از روسای مراکز آموزش دانشگاه جامع علمی کاربردی استان نظرات و پیشنهادات خود از جمله تفویض بخشی از اختیارات به واحدهای استانی، رفع مشکل سیستم آموزشی همآوا، ضرورت امضای تفاهمنامه با آموزش و پرورش و یکسانسازی منابع درسی را ارائه کردند.
