کارگاه آموزشی ویژه مدرسان فراخوان ۱۴۰۰ دانشگاه جامع علمی کاربردی استان آذربایجان غربی برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان آذربایجان غربی سهشنبه ۱۴ تیرماه کارگاه آموزشی یکروزه آشنایی با نظام علمی کاربردی ویژه مدرسان فراخوان 1400 و خبره با تدریس دکتر عبداله زاده سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان، دکتر صدقی معاون علمی و یاسین امانی مسئول آموزش این دانشگاه در محل مرکز آموزش مدیریت صنعتی استان برگزار شد.
دکتر عبداله زاده سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گفت: با توجه به رویکرد و اقدامات دولت جدید، دانشگاه جامع علمی کاربردی در حال پوستاندازی بوده و اقدامات نوینی را دنبال می کند.
سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان عنوان کرد: اساتید دانشگاه، خط مقدم ارتباط با دانشجو هستند و باید در زمینه انتقال آموزش و مهارت به این قشر از جامعه فعال باشند.
وی با اشاره به اینکه الگوی مدیریتی دانشگاه جامع علمی کاربردی بسیار مترقی است و تبدیل مهارت به اشتغال و تقویت پایههای مهارتافزایی از اهداف اصلی این دانشگاه است خاطرنشان کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی بنگاهداری نمیکند بلکه دانشگاهی چابک بوده و هر نیم سال رشتهها و اساتید بروزرسانی میشوند.
عبداله زاده در پایان تاکید کرد: خروجی این دانشگاه باید منجر به ایجاد اشتغال، شرکتهای جدید و دانشبنیانی شود.
همچنین دکتر صدقی معاون علمی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان با اشاره به اساسنامه دانشگاه گفت: براساس ماده یک اساسنامه، دانشگاه جامع علمی کاربردی به دنبال افزایش مهارتآموزی در سطح است چرا که این امر سبب ارتقای چرخ تولید در کشور میشود.
وی با اشاره به اینکه جذب افراد توانمند و ماهر از اولویتهای دانشگاه جامع علمی کاربردی است، تصریح کرد: در شرایط کنونی باید به سمت دانشگاههای مهارتآفرین و رشتههای مهارتی بین رشتهای حرکت کنیم تا فارغالتحصیل دانشگاه پس از فراغت از تحصیل با مهارتی که کسب کرده بتواند اشتغال ایجاد کند.
صدقی در ادامه بر اهمیت و ضرورت ورود مراکز آموزشی در زمینه جذب دانشجوی خارجی تاکید کرد و افزود: تأسیس مراکز بینالمللی و جذب دانشجوی خارجی از اهداف دانشگاه جامع علمی کاربردی به شمار میرود که در این راستا اقدامات بسیار ارزندهای انجام شده است.
در ادامه این کارگاه یاسین امانی مسئول آموزش دانشگاه جامع علمی کاربردی استان به اهداف دورهھای تربیت مدرس اشاره کرد و گفت: ارتقای سطح علمی و مهارتی مدرسان مطابق دانش و فناوری روز، بازآموزی و تقویت اطلاعات علمی و مهارتی مدرسان و ایجاد زمینه لازم جهت تبادل اطلاعات بین مدرسان حوزه های تخصصی مشترک از اهداف دورههای تربیت مدرسان است.
وی با اشاره به خصوصیات و توانمندیهای اساتید افزود: مدرس دانشگاه باید شخصی باشد که توانایی تدریس و تحقیق در دروس دورههای علمی کاربردی را داشته و حائز شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در آیین نامه باشد.
امانی به وظایف و مقررات انضباطی مدرس نیز اشاره کرد و اظهارداشت: مدرسان باید با استناد به ماده 5 آئین نامه به کارگیری مدرسان در مراکز آموزش علمی کاربردی، موظف به رعایت کلیه مقررات عمومی و نیز قوانین دانشگاه بوده و صرفاً دروس مرتبط با رشته تحصیلی و یا دروس اختصاص خود را تدریس نماید.
