رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور: تضمین کیفیت آموزشی و سطح بندی مراکز آموزشی این دانشگاه از اولویت های پیش رو ما است.
نگاه مدرک گرایی باید به مهارت گرایی تغییر یابد
به گزارش روابط عمومی ستاد استانی دکتر امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور روز سه شنبه مورخه 29/3/97 درگفتگوی زنده تلویزیونی در شبکه خبر، در پاسخ به این پرسش که ماموریت گرایی دانشگاه ها در چه مرحله است، پاسخ داد: رشد بی رویه مراکز آموزشی در تمامی دانشگاه های کشور از جمله دانشگاه جامع علمی کاربردی در سالیان گذشته تا حدود زیادی باعث افت کیفیت در نظام آموزش عالی کشور شده است و اخیراً بر اساس مصوبه شواری عالی اداری که الزام کرده است، مراکز دولتی مجاز به داشتن مراکز آموزشی نیستند مگر آنکه آن را به بخش خصوصی واگذار کنند، تمهیدات لازم برای ماموریت گرایی در این دانشگاه در حال انجام است و مهمترین ماموریت این دانشگاه در ماموریت گرایی پاسخ به نیاز آموزشی صنوف و مشاغل در کشور است و ارائه آموزش در جوار کار و محیط کار باید ارائه شوند.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور از انعطاف پذیری و سرعت عمل در تدوین و اجرای دوره های آموزشی، برگزاری دوره های تک پودمان و تک درس و تنوع رشته های این دانشگاه در 800 رشته تحصیلی و تنها متولی نظام آموزش مهارتی کشور را از مزیت منحصر به فرد این دانشگاه برشمرد. وی در پاسخ به سوال سطح بندی مراکز آموزشی دانشگاه چگونه انجام می شود، گفت: مراکز آموزشی ما ضمن اینکه درحوزه های تخصصی و فنی خود و در محیط کار واقعی انجام خواهد شد در چهار سطح یک تا چهار دسته بندی خواهند شد و بر اساس مصوبه هیات امنای این دانشگاه تخفیف ها و حمایت های ویژه بر اساس طبقه بندی به مراکز آموزشی اعطا خواهد شد.
مجدداً در پاسخ به سوال ادغام دانشگاه با دانشگاه های دیگر تاکید کرد که ادغام دانشگاه با هیچ دانشگاهی دیگر از جمله دانشگاه فنی و حرفه ای مطرح نبوده و نیست و فقط داشتن سیاست های مشترک در نظام آموزش مهارتی کشور در جلسات کارشناسی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در ادامه گفتگو بر تعامل و تفاهم جدی با ستاد کل نیروهای مسلح برای آموزش های پودمانی سربازان وظیفه اشاره کرد و گفت: مراحل عملیاتی شدن این تفاهم نامه در دستور کار جدی قرار گرفته است. وی در پایان این گفتگوی خبری از اعلام آمادگی جدی دانشگاه برای پاسخگویی به نیاز آموزشی و انتقال فناوری صنوف کشور خبر داد و گفت: علاوه بر صنوف سراسر کشور و بخش های اقتصادی، این دانشگاه آمادگی دارد بر اساس برنامه های توسعه ای هر استان رشته های آموزشی ویژه و خاص بومی هر استان را تدوین و اجرا نماید.
